Alla inlägg under oktober 2013

Av Annalena Lindqvist - 21 oktober 2013 20:32

Jag ser det som en uppmaning! Nu hoppas jag bara att det ska fungera också...
Lite pyssel från en ledig helg.

Idag var det -3,5 gr på morgonen när jag cyklade till jobbet. Så skönt! Fast ännu skönare hade det varit om cykelreparatören hade nöjt sig med att laga punkan och bytt till vinterdäck. Förstår inte varför han höjde sadeln till max??? Gick mycket bättre att cykla hem med en lagom hög sadel!

Av Annalena Lindqvist - 18 oktober 2013 18:56

Speciella fredagshängen. Och vad är speciellt med dom då? Jo, att en god ide' kunde förvandlas till nåt sånt här tråkigt. Varför guldfärgade? Varför så sneda och fula? Varför, varför, varför? Dom borde skämmas!!!

Av Annalena Lindqvist - 17 oktober 2013 20:43

Idag blev det kärlek!

En bättre dag idag jämfört med igår, men jag är fortfarande inte sugen på lövbiff...

Av Annalena Lindqvist - 16 oktober 2013 20:09

Lycka ifrån en av sönerna. Mycket fina, silver och allt. Fast dom kunde ju varit lite större.

Av Annalena Lindqvist - 15 oktober 2013 19:23

Dom dyraste örhängen jag har. Älsklingen köpte dom för flera år sedan, när han åkte till London. I London försvann dom. Alltså köpte han ett par till när han åkte hem. Det är kärlek det!!!

Fisken kan vara på väg hem eller på väg bort. Idag var den på rymmen.

Av Annalena Lindqvist - 14 oktober 2013 22:18

Tokiga sniglar eller snäckor? Vem vet. Jag tycker själv att dom är ganska snygga.

Nu ikväll har jag gjort rent ett gäng silverhängen. Dom var alldeles för smutsiga för att kunna visas upp. Jag provade att lägga dom i en glasskål med aluminiumfolie i botten, strö bakpulver under och på, hälla kokande vatten över dom och sen fick dom ligga kvar till vattnet hade svalnat. Blev riktigt bra faktiskt. Och väldigt mycket roligare än att putsa. Får nog leta reda på min farmors gamla silverbestick och prova på dom också. Kan ju inte bli värre?!?

Av Annalena Lindqvist - 11 oktober 2013 21:31

Det speciella med dom här är att dom inte är speciellt stora.

Trots Sverige-Österrike-match håller jag på att somna i soffan.

Av Annalena Lindqvist - 10 oktober 2013 21:08

Nu har jag hållit på i ca 10 månader med olika örhängen varje vardag. Det börjar bli lite tråkigt. Kanske beror det på att de flesta roliga är redan använda, eller så är det för att det finns så många kvar som jag inte vill ha på mig alls. En del behöver storrengöring innan man ens vill ta på dom. Det är inte kul.

Idag blev det plingplongare som pinglar glatt när man går. En bra dag med ett kul träningspass. Tack Sanna för det!!! Cirkelfys kommer det bli på torsdagar framöver!

Ovido - Quiz & Flashcards