Alla inlägg under april 2013

Av Annalena Lindqvist - 30 april 2013 19:10

Jag tyckte att dom här sötnosarna passade bra på Valborg! Lite fågeltema är aldrig fel.

Nu har jag parkerat mig i soffan för en lugn tvkväll. Stora älsklingen jobbar, äldsta sonen firar Valborg i Uppsala och den yngste mannen njuter av att spela på sitt rum! Ingen stör mig när jag spanar in Animal Planet!!!!

Imorgon blir det ny bild trots att det inte är en vardag...

Av Annalena Lindqvist - 29 april 2013 20:08

Idag blev det dessa plingplongare. Tänkte först ta några andra, men var rädd att jag skulle mosa dom med cykelhjälmen. Dom här rackarna låter lite grann när man rör sig. Men det är ett relativt mjukt ljud som inte stör.

Cykelturen till och från jobbet gick bra. Och tro mig, våren är här. Jag fick stanna och snyta mig några gånger. Attans pollen! Jag är glad att björkpollen inte har börjat än. Då får jag stanna ännu fler gånger. Inte bara snyta utan mer för att torka tårarna...



Av Annalena Lindqvist - 28 april 2013 17:13

Idag har jag haft mitt vanliga söndagsnöje, dvs tvättstuga. Inte är det så kul men ack så nödvändigt.

Frysen är full av bl.a rabarber. Paj och kräm i all ära, men nu ville jag göra nåt annat. Det blev en stor burk rabarberchutney. Nu står den på balkongen för att svalna. Bredvid njuter tomatplantorna av solen. Biff-, plommon- och körsbärstomater som egentligen borde ha planterats om. Funkar bättre om man kommer ihåg att köpa ny jord...

Eftersom det är helgdag så borde jag inte visa upp några örhängen, men jag kan inte låta bli...så här kommer ett par som jag redan har avverkat!

Av Annalena Lindqvist - 27 april 2013 16:45

Tokig i örhängen är väl egentligen bara förnamnet. Jag är nog lite småtokig när det gäller det mesta. Om ekonomin hade tillåtit så hade jag gärna samlat på fin konst och antika möbler.

Jag har varit en samlare hela livet. När jag var liten samlade jag bl.a på bokmärken, frimärken, tändsticksaskar, hästmodeller och mjukisdjur.

Numera är det örhängen som gäller. Jag har mängder och köper nya så snart jag hittar några jag gillar. Smaken har förändrats över åren sedan jag tog hål i öronen när jag var 18 år. Men jag har kvar alla, förutom de jag tappat förstås.

Mitt projekt är att jag ska byta örhängen varje dag. Jag får inte använda några jag redan har haft. För att begränsa det lite har jag bestämt att bara ha olika på vardagar. På helgerna får jag ha på mig vilka jag vill.

Minnet är bra men kort. För att jag ska minnas vilka jag har haft så fotar jag dem varje kväll. Bilderna kan ni se här eller på Facebook.

Titta och njut, eller förfasa er. Jag lovar att varken ni eller jag kommer att endast njuta...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards