Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Tokig i örhängen

Av Annalena Lindqvist - 27 april 2013 16:45

Tokig i örhängen är väl egentligen bara förnamnet. Jag är nog lite småtokig när det gäller det mesta. Om ekonomin hade tillåtit så hade jag gärna samlat på fin konst och antika möbler.

Jag har varit en samlare hela livet. När jag var liten samlade jag bl.a på bokmärken, frimärken, tändsticksaskar, hästmodeller och mjukisdjur.

Numera är det örhängen som gäller. Jag har mängder och köper nya så snart jag hittar några jag gillar. Smaken har förändrats över åren sedan jag tog hål i öronen när jag var 18 år. Men jag har kvar alla, förutom de jag tappat förstås.

Mitt projekt är att jag ska byta örhängen varje dag. Jag får inte använda några jag redan har haft. För att begränsa det lite har jag bestämt att bara ha olika på vardagar. På helgerna får jag ha på mig vilka jag vill.

Minnet är bra men kort. För att jag ska minnas vilka jag har haft så fotar jag dem varje kväll. Bilderna kan ni se här eller på Facebook.

Titta och njut, eller förfasa er. Jag lovar att varken ni eller jag kommer att endast njuta...

 
 
Thomas

Thomas

27 april 2013 17:05

Välkommen till bloggandet. Jag minns inte att du var direkt "hording" när vi umgicks fast du hade det kanske väl dolt då?

http://www.alfhen.com

Annalena Lindqvist

27 april 2013 18:07

Då samlade jag bara på katter, fast jag gav upp efter två!

 
Monica

Monica

27 april 2013 18:12

Välkommen! Kommer absolut att se fram emot alla bilderna utan att riskera att "tappa bort" dem bland fbinläggen :)

http://b42an.blogspot.se

 
Ingen bild

Camilla

27 april 2013 19:43

Nu ska jag njuta vackra örhängen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annalena Lindqvist - 10 april 2014 22:47

Här kommer de allra sista örhängen som jag tänker visa upp för er. Jag stod ut i exakt ett år, men är nu så trött på att ha nya hängen varje vardag. Några tycker jag om och ett par är de absolut fulaste av alla. Det är bara att gissa..... ...

Av Annalena Lindqvist - 4 april 2014 21:12


Kolla in dom här! Riktigt mysko med mycket bling. Kanske inte riktigt jag, men definitivt passande för två av mina jobbarkompisar!!!! ...

Av Annalena Lindqvist - 1 april 2014 21:13


Kanske inte dom snyggaste, men jag fick faktiskt en kommentar om att dom var fina. Jag trodde hon skämtade! ...

Av Annalena Lindqvist - 31 mars 2014 21:17


Nu är mon strejk slut och då kan jag fortsätta med nya hängen. Planerar att hålla på till den 10/4, vilket innebär att jag har hållit på i precis ett år, med nya par varje vardag. Dom här har jag inte bestämt om jag gillar eller inte. ...

Av Annalena Lindqvist - 29 mars 2014 08:25


Efteratt ha örhängesstrejkat i en vecka så blev det i allafall fredagshängen igår. Ju större dessto bättre. Då det bara fanns en av den till vänster, fick den låna en repris som kompis! Snart har jag hållit på i ett år. Jag har bestämt mig för att...

Ovido - Quiz & Flashcards